Kyoyama -ANNA- |
Wysłany: Pon 16:21, 27 Mar 2006 Temat postu: Poziomy umiejetności |
|
I Jedność Ducha:
Jest to podstawowa umiejętność każdego szamana. Polega na umieszczeniu ducha w sobie, dzięki czemu zyskujemy jego umiejętności. W wyglądzie zewnętrznym nic się nie zmienia, ale są wyjątki np. Drobiażdżki. U Trey'a po Jedności Ducha z Corey pojawiają się oczy tegoż duszka na opasce.
II Kontrola Ducha (OverSoul):
Umiejętność, którą posiada każdy szanujący się szaman. Polega na umieszczeniu ducha w przedmiocie, co daje lepszy efekt niż Jedność, bo jak wiemy, żywe ciało jest kiepskim medium. Po takim umieszczeniu przedmiot "płonie" Furyoku szamana. Pamiętacie jak Rio walczył z takim kucharzem? Oboje mieli taką Kontrolę Ducha. A Trey, gdy walczył z Yoh? (Jak zwykle wyjątek, bo na desce pojawiły się oczy Corey).
Jeśli szaman ma sporo Furoku, to może je użyć do częściowej materializacji ducha np. Yoh kiedy walczył z Silvą, Cios Nipopo Trey'a czy Gardłowy Atak Rio. Jeżeli szaman ma jeszcze więcej Furyoku to może bardziej zmaterializować ducha np. Yoh po wyjściu z tunelu tartaru, Len czy Rio z zieloną głową Tokageroh na mieczu. Szaman potrafi także użyć 100% Furyoku a wtedy duch materializuje się od pasa w górę (no i jest większy). Kontrolą ducha w pewien sposób można nazwać umiejętności Doshi, bo przecież umieszcza ducha w martwym ciele. W niektórych przypadkach, szamani, oprócz swego głównego ducha stróża mają też cząstkę innego ducha jak np. Rio-Tokageroh z Yamatano Orochi, czy Joco-Mic z Oroną.
III Łączenie Duchów:
Jest to technika którą potrafią nieliczni. Polega ona po prostu na połączeniu samych duchów bądż też ich mocy. Przykładem tu będzie Silva i jego Silvery, czyli połączenie duchów. Natomiast Pino i reszta Ice Team'u po połączeniu mocy Badbh'y, Vodianoi'a i Deth the Viking'a tworzą Viking Ship.
IV Fuzja Ducha:
Jest to dość ciekawy poziom umiejętności szamana. Jest to jakby połączenie Jedności Ducha (bo umieszczasz go w sobie) orza Kontroli Ducha (emanujesz Furyoku, materializują się niektóre rzeczy). Taką techniką może się poszczycić Joco.
V Lalkarstwo:
Technika oparta na kontrolowaniu martwych przedmiotów dzięki swemu Furoku np. Kana, Mati, Mari.
VI Duża Kontrola Ducha (Big OverSoul):
Trudna technika, ktróą szamani poznają na granicy swych możliwości. Szman używa całego swego Furyoku (a ma go dużo) aby całkowicie zmaterializować i "zmutować" swego ducha. Nasi bohaterowie zdobywają tę umiejętność po przeczytaniu dziennika Zeke'a. Co do "mutacji" jest wyjątek-tylko Amidamaru się nie zmienia.
VII Podwójne Medium:
Gdy szaman ma za dużo Furyoku aby umieścić ducha w jednym przedmiocie, używa dwóch (logiczne, nie?). Wtedy duch materializuje się na kształt bazowego medium czyli np. Amidamaru po umieszczeniu w mieczu a następnie w Antyku przyjmuje postać gigantycznego miecza, a np. Bason po umieszczeniu w Guan-Dao a póżniej w Mieczu Błyskawicy zamienia się w gigantyczne Guan-Dao. Oczywiście w ta forma może wyewulować w lepszą, niewiele się zmieniając np. kiedy Yoh walczy z Ice Team'em.
VIII Furyoku >100%
Ta technika polega na zmaterializowaniu ducha w jeszcze większej formie niż Big OverSoul i lekich zmianach. Uaktywnia się ona gdy do ducha bądź szamana dotrze więcej Furyoku niż on może pomieścić (dlatego nazwałem to Furyoku >100%). Taki przypadek widzimy w ostatnim odcinku 2 serii. Spirit of Fire włai do Great Spirit i rośnie oraz zmienia kolor na żółty (bo dostał więcej Furyoku niż mógł pomieścić), natomiast w przypadku Amidamaru, Yoh dostał Furyoku od swych przyjaciół przez co Amidamaru urósł jeszcze więcej i zdobył miecz (taki jak w podwójnym medium) wraz z nowym wdziankiem. |
|